Google Tag Manager • Pixels • Google Analytics • Facebook Ads
Google Ads • WordPress • Woocommerce • funnels & Automations
freelance & consulting
© 2022 Mariusz Brucki
Fot. Helena Kaczmarek
nieustanny rozwój
od 2017
dane to nowa waluta
najgorszą pracą
jest ta powtarzalna
reklamy za ponad
3 000 000 PLN
brak lejka,
brak efektów
tę stronę
zbudowałem
na wordpressie
tylko dla
nieszkodliwych
produktów
Jeśli nie masz pewności, czy moje umiejętności i widza podniosą wartość Twojego projektu, to przeczytaj ten tekst. Jest on dedykowany dla osób, która są nowe w branży marketingu internetowego i potrzebuję prostego wytłumaczenia procesów, które się tu odbywają.
Aby przejść dalej, do mojego doświadczenia, kliknij tutaj.
Backend Marketing jest pojęciem, którym zacząłem się posługiwać, aby pomóc innym zrozumieć, na czym dokładnie polega moja praca.
Najłatwiej to wytłumaczyć w ten sposób:
Backend Marketing jest wszystkim tym, co wchodzi w skład marketingu, a co nie jest widoczne gołym okiem dla odbiorcy.
Są to zatem zagadnienia związane z:
i innymi tego typu procesami, które przybliżają do osiągnięcia celu, a nie są doświadczane bezpośrednio, tak jak chociażby branding.
Lubię też tłumaczyć, że Backend Marketing jest dziedziną wiedzy, która pozwala gromadzić dane o użytkownikach internetu.
Osoby zajmujące się Backend Marketingiem decydują m.in. o tym, które reklamy będą Cię śledzić i jakie informacje będą do tego wykorzystywane.
Wiedza na temat Backend Marketingu daje duże możliwości.
Toteż uważam, że osoby zajmujące się tego typu procesami powinny zawsze mieć na uwadze moralny aspekt swoich działań.
Ale przejdźmy do sedna.
Co dobrego dla firmy można zrobić przy użyciu Backend Marketingu?
I wiele innych wdrożeń, które ułatwiają skuteczne prowadzenie działalności w internecie.
Mając na uwadzę mocno techniczny charakter tych działań, można pomyśleć, że jest to coś, czym zajmują się deweloperzy z działów IT.
Otóż nie.
Dlaczego?
Programiści rzadko kiedy dysponują wiedzą z zakresu marketingu, która jest niezbędna do tworzenia i stosowania najbardziej efektywnych procesów realizowania KPI.
Spójrz na narzędzia, które są wykorzystywane w Backend Marketingu. Zwróć uwagę, że nie są one kojarzone z IT, a raczej z marketingiem.
Oto kilka z nich:
Narzędzia te służą do różnych celów. Większość z nich pomaga gromadzić, obrabiać, formatować i przesyłać dane.
Jeśli więc zostałbym spytany, o to co jest najważniejsze w pracy Backend Marketingowca, to powiedziałbym, że właśnie obsługa i rozumienie dużych zbiorów danych.
Reasumując, po ponad 4 latach w branży, mogę śmiało stwierdzić, że to właśnie ta niewidoczna część marketingu jest tą, która daje największe możliwości.
Rzecz jasna, wszystko na nic, jeśli nie dysponujemy dobrami Frontend Marketingu, takimi jak chociażby dobre copy, czy przykuwająca wzrok kreacja reklamowa.
Te dwie działki powinny się szczelnie zazębiać dla uzyskania wysokich i tanich konwersji.
Jeśli coś jest nadal niejasne lub chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszam do kontaktu.
ponadto pomagam również mniejszym projektom na zasadach freelancingu i doradztwa
lub po prostu… mariuszbrucki@gmail.com
© 2022 Mariusz Brucki