mariuszbrucki.pl

backend marketing mastery

Google Tag Manager • Pixels • Google Analytics • Facebook Ads 
Google Ads • WordPress • Woocommerce • funnels & Automations

freelance & consulting

© 2021 Mariusz Brucki

Fot. Helena Kaczmarek

o mnie

o mnie

Cześć, dobrze Cię tu widzieć. Ta strona jest pewnego rodzaju wizytówką online, na której opowiedziałem o sobie i swoich umiejętnościach.

Od ponad 4 lat zajmuję się danymi i marketingiem. W swojej pracy łączę kreatywność i nowatorskość z analitycznym, ścisłym spojrzeniem.

Poza pracą w pełnym wymiarze i ciągłą nauką nowych technologii, pomagam innym projektom w rozwoju opartym na danych i eksperckiej wiedzy o marketingu.

Zapraszam do kolejnej kafelki.

nauka i rozwój
od 2017

dane to nowa waluta

analityka

analityka

Odkąd wszedłem do świata marketingu online, interesowała mnie jego przewaga nad tradycyjnym outdoor marketingiem. Ta ciekawość sprawiła, że od samego początku zgłębiałem tajniki analityki i zarządzania danymi.

Dziś za pomocą Google Tag Managera jestem w stanie pozyskać z aplikacji webowej niemalże każdą informację i przesłać ją do Google Analytics, Facebook Ads, Google Ads, czy w jakiekolwiek inne miejsce, w którym dokonuje się ewaluacja tych danych.

Wiem, które dane są potrzebne do stworzenia prototypu wymarzonego klienta, a następnie, jak wykorzystać je do tego, by przekuć owe marzenie w rzeczywistość.

Innymi słowy, integracja systemów analitycznych z reklamowymi nie ma dla mnie tajemnic.

Ponadto w przejrzysty sposób potrafię wizualizować i interpretować wyniki researchu i wyciągać wnioski z pozyskanych danych.

automatyzacje

automatyzacje

Ludzie, dla których pracuję mają to szczęście, że jestem osobą, która niecierpi manualnej pracy. Dzięki temu, wolę poświęcić dużo więcej czasu na początku, aby później pewien proces działał automatycznie, bez udziału ludzkich rąk.

Takie rozwiązania dają długoterminowe efekty, a ich wartość w postaci ekwiwalentu czasu, jest niekiedy liczona w dziesiątkach i setkach tysięcy $.

Do tworzenia automatyzacji wykorzystuję różne narzędzia, takie jak Zapier, Google Sheets, Konektory, SQL, Google Tag Manager i inne.

To w tym właśnie miejscu przydaje się połączenie miękkiej kreatywności z twardą analityczną logiką.

najgorszą pracą
jest ta powtarzalna

zainwestowałem
w reklamy już ponad
3 000 000 PLN

reklamy

reklamy

Reklamy to mój konik. Przez lata nabyłem wszystkie potrzebne umiejętności i wiedzę do tego, aby tworzyć reklamy generujące wielokrotny zwrot z inwestycji.

Dzięki połączenia technicznej wiedzy na temat działania algorytmów Google’a i Facebook’a z lekkim piórem, jestem w stanie w nieszablonowy sposób uzyskać efekty, które w erze post-cookie są ciężkie do osiągnięcia przez szablonowo działających marketerów.

Przez ponad 4 lata działalności wydałem na reklamy ponad 3 mln PLN. W przypadku najlepszych kampanii, ROAS przekraczał 15 - na zimnych ruchu, a 25 na ciepłym.

Obecnie pracuję nad doskonaleniem swojego autorskiego, automatycznego procesu, który pozwala w systematyczny sposób generować podobne zyski w różnych branżach.

lejki

lejki

O lejkach słyszał już chyba każdy, kto zna znaczenie słowa marketing. Jednak z moich obserwacji wynika, że mało kto wie, jak faktycznie działają lejki marketingowe (a może raczej, jak powinny działać?).

W każdym projekcie, w jakim biorę udział, wdrażam lejki w pierwszej kolejności. To fundament, który pozwala osiągnąć długoterminowe, zadowalające wyniki.

Używam narzędzi, które faktycznie działają, nie tylko tych nieczytelnych wykresów na whiteboardach. 

Kieruję użytkowników w odpowiednie miejsca z dedykowanym pod segment contentem.

Procesy, które tworzę, działają długo po wdrożeniu i są wykorzystywane do dziś. Nawet po moim odejściu z projektów.

brak lejka,
brak efektów

tę stronę
zbudowałem
na wordpressie

wordpress

wordpress

Nigdy nie podejrzewałem, że aż tak dobrze będę znał WordPressa.

Na drodze mojego rozwoju okazało się jednak, że jest on idealny do budowania landingów, lejków, sklepów internetowych i innych niestandardowych rozwiązań.

Z zupełnie praktycznych pobudek, opanowałem poruszanie się po WordPressie na wysokim poziomie, więc jeśli potrzebujesz nowego landing page'a, strony internetowej, czy dedykowanych rozwiązań, a nie masz dewelopera, to coś wymyślimy.

Jak Ci się podoba moja strona?

Zbudowanie jej zajęło mi około 12 godzin : )

woocommerce

woocommerce

Podobnie jak strony na wordpresie, nauczyłem się przy okazji tworzyć sklepy internetowe na woocommerce.

Nie jest to w ścisłym spektrum moich zainteresowań, ale jeśli masz jakiś super produkt, który nie szkodzi światu, a przy tym nie możesz znaleźć zaufanego dewelopera do budowy e-commerce, to zajmę się tym.

tylko dla
nieszkodliwych
produktów

backend marketing

Jeśli nie masz pewności, czy moje umiejętności i widza podniosą wartość Twojego projektu, to przeczytaj ten tekst. Jest on dedykowany dla osób, która są nowe w branży marketingu internetowego i potrzebuję prostego wytłumaczenia procesów, które się tu odbywają.

Aby przejść dalej, do mojego doświadczenia, kliknij tutaj.

co to jest backend marketing?

Backend Marketing jest pojęciem, którym zacząłem się posługiwać, aby pomóc innym zrozumieć, na czym dokładnie polega moja praca.

Najłatwiej to wytłumaczyć w ten sposób:

Backend Marketing jest wszystkim tym, co wchodzi w skład marketingu, a co nie jest widoczne gołym okiem dla odbiorcy.

Są to zatem zagadnienia związane z:

  • analityką, 
  • analizą danych, 
  • opomiarowaniem,
  • targetowaniem,
  • lejkami marketingowymi,
  • automatyzacjami

i innymi tego typu procesami, które przybliżają do osiągnięcia celu, a nie są doświadczane bezpośrednio, tak jak chociażby branding.

kto nas śledzi?

Lubię też tłumaczyć, że Backend Marketing jest dziedziną wiedzy, która pozwala gromadzić dane o użytkownikach internetu. 

Osoby zajmujące się Backend Marketingiem decydują m.in. o tym, które reklamy będą Cię śledzić i jakie informacje będą do tego wykorzystywane.

Wiedza na temat Backend Marketingu daje duże możliwości.

Toteż uważam, że osoby zajmujące się tego typu procesami powinny zawsze mieć na uwadze moralny aspekt swoich działań.

zalety backend marketingu

Ale przejdźmy do sedna.

Co dobrego dla firmy można zrobić przy użyciu Backend Marketingu?

  • Zaprojektować i wdrożyć lejki marketingowe.
  • Uruchomić wąsko targetowane reklamy.
  • Zwiększyć konwersję na stronie.
  • Wdrożyć remarketing (w tym także remarketing dynamiczny).
  • Ustawić e-mail automatyzacje.
  • Opomiarować stronę.
  • Zrobić audyt UX
  • Przeprowadzić testy A/B
  • Przesłać informacje o zachowaniach użytkowników na stronie do narzędzi analitycznych.

I wiele innych wdrożeń, które ułatwiają skuteczne prowadzenie działalności w internecie.

narzędzia w backend marketingu

Mając na uwadzę mocno techniczny charakter tych działań, można pomyśleć, że jest to coś, czym zajmują się deweloperzy z działów IT.

Otóż nie.

Dlaczego?

Programiści rzadko kiedy dysponują wiedzą z zakresu marketingu, która jest niezbędna do tworzenia i stosowania najbardziej efektywnych procesów realizowania KPI.

Spójrz na narzędzia, które są wykorzystywane w Backend Marketingu. Zwróć uwagę, że nie są one kojarzone z IT, a raczej z marketingiem.

Oto kilka z nich:

  • Google Analytics,
  • Google Tag Manager,
  • Google Data Studio,
  • Tableau,
  • BigQuery,
  • Zapier,
  • Chrome DevTools
  • czy chociażby stary dobry MS Excel.

Narzędzia te służą do różnych celów. Większość z nich pomaga gromadzić, obrabiać, formatować i przesyłać dane.

Jeśli więc zostałbym spytany, o to co jest najważniejsze w pracy Backend Marketingowca, to powiedziałbym, że właśnie obsługa i rozumienie dużych zbiorów danych.

Backend & Frontend Marketing

Reasumując, po ponad 4 latach w branży, mogę śmiało stwierdzić, że to właśnie ta niewidoczna część marketingu jest tą, która daje największe możliwości. 

Rzecz jasna, wszystko na nic, jeśli nie dysponujemy dobrami Frontend Marketingu, takimi jak chociażby dobre copy, czy przykuwająca wzrok kreacja reklamowa. 

Te dwie działki powinny się szczelnie zazębiać dla uzyskania wysokich i tanich konwersji.

Jeśli coś jest nadal niejasne lub chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszam do kontaktu.

doświadczenie

nofluffjobs.com

2020 - do teraz

No Fluff Jobs to topowy job board w Europie, który publikuje oferty pracy w branży IT. Jego unikalną wartością jest to, że każde ogłoszenia musi posiadać widełki wynagrodzenia, widoczne dla użytkowników serwisu.

Dzięki temu, firma przyczynia się do widocznej poprawy jakości w standardach rekrutacji na rynku pracy i wyrównywania szans dla wszystkich płci i osób w różnym wieku.

Moim zadaniem w No Fluff Jobs jest dbanie o to, aby z tych niezwykle wartościowych danych o rynku IT zrobić jak najlepszy użytek.

Zajmuję się opomiarowaniem całego serwisu (GTM), zarządzaniem danymi w SQL, analizą w w Google Analytics, wizualizacją danych, raportowaniem, interpretacją wyników dla biznesu i dbaniem o wysoką jakość tych danych.

Ponadto prowadzę również swoje projekty we współpracy z działem produktu, których celem jest przekształcenie unikalnych na rynku danych w KPI's.

https://nofluffjobs.com/

dzienseksu.pl

2020 - do teraz

Dzień Seksu jest projektem, który mam przyjemność współtworzyć. To inicjatywa mająca na celu poprawę jakości wiedzy z zakresu edukacji seksualnej w Polsce.

Co roku 7 czerwca obchodzimy międzynarodowy dzień seksu, zrzeszając najlepszych specjalistów w kraju na darmowym wydarzeniu edukacyjno-kulturalnym.
Poza wykładami organizujemy wystawy, gry, konkursy i warsztaty.

Odpowiadam za techniczną stronę przedsięwzięcia, marketing, performance i analitykę.

W 2021 zbudowaliśmy autorską platformę do wydarzenia online, na które zapisało się prawie 1000 osób, z czego ponad 700 wzięło udział.

Ponadto opracowaliśmy i wdrożyliśmy platformę do nauczania zdalnego.

https://dzienseksu.pl/

mothersprotect.com

2017 - 2020

Mother's Protect jest liderem  sprzedaży adaptogenów (specyficzny rodzaj ziół) w Polsce.

Tam też rozpocząłem swój rozwój zawodowy w branży marketingu i danych.

Mother's Protect to miejsce, w którym rozwijałem pierwsze umiejętności z zakresu marketingu, produktu, performance i szeroko pojętego biznesu.

Mój szybki rozwój był możliwy dzięki dofinansowaniu do kursów prowadzonych przez najlepszych specjalistów z branży.

Dowiedziałem się, jak tworzyć rentowne kampanie reklamowe, wdrażać lejki marketingowe, pisać teksty reklamowe, optymalizować SEO, tworzyć strategie marketingowe, a nawet zarządzać spółką i wiele innych rzeczy, o których mógłbym jeszcze długo pisać.

To miejsce dało mi możliwość szerokiego spojrzenia na branżę, dzięki czemu dziś jestem osobą dobrze zorientowaną, która ma okazję dokładnie obserwować procesy rządzące rynkiem.

https://mothersprotect.com/

ponadto pomagam również mniejszym projektom na zasadach freelancingu i doradztwa

napisz do mnie

lub po prostu… mariuszbrucki@gmail.com

© 2021 Mariusz Brucki